Diety

DIETA ODCHUDZAJĄCA

Wiele osób wyrządza sobie nieświadomie krzywdę przy wyborze diety, ponieważ kieruje się przede wszystkim emocjami takimi jak: pośpiech, brak decyzyjności, czy natarczywymi reklamami w telewizji, internecie lub prasie. Przygotowując odpowiednią dietę często nie zwraca się należytej uwagi na sposób przyrządzania produktów do spożycia (surowe, czy gotowane, świeże, czy mrożone), lekceważy się wiek pacjenta, który odgrywa istotną rolę przy zalecaniu właściwej diety. Równie ważna jest pora roku, w której rozpoczynamy dietę, praca, którą wykonujemy oraz czynności jakie codziennie musimy zrealizować.

Dieta dla osób, które chcą przytyć!

Niedowaga to równie poważny problem co nadmiar kilogramów. Najlepszym sposobem, żeby określić czy masa ciała jest odpowiednia, jest wskaźnik BMI. Jeśli wynik nie przekracza 18,5 to oznacza, że masz niedowagę i w tym momencie podpowiem Ci  jak możesz sobie pomóc!

Dieta na przytycie powinna być bogatoenergetyczna i bogatobiałkowa. Wychudzenie jest bowiem spowodowane niedoborem energii i białka. Żeby przytyć, trzeba szukać zdrowych kalorii w pożywieniu. Zalecenia dla diety na przytycie uwzględniają produkty zwane „zdrowymi bombami kalorycznymi”, a nie jak niektórzy myślą tłuste i niezdrowe posiłki typu fakt- food które zawierają mało wartości odżywczych a kryją w sobie jedynie tłuszcze trans. 

Dieta dla sportowców 

Dieta przeznaczona jest dla osób aktywnych fizycznie, regularnie uprawiających sport (3-4 razy w tygodniu). Dostarcza wszystkich niezbędnych składników odżywczych w odpowiednich proporcjach. Ma duże znaczenie w budowaniu masy mięśniowej, dzięki wysokiej zawartości pełnowartościowego białka w codziennym menu. Oprócz tego dieta obfituje w dobrej jakości węglowodany w postaci warzyw, owoców i produktów pełnoziarnistych oraz w zdrowe tłuszcze, które występują m.in. w awokado, rybach morskich, nasionach, orzechach, itp.

Dieta wzmacniająca i oczyszczająca

Po wielu latach nieodpowiedniego odżywiania nasz organizm potrzebuje prostych i skutecznych technik oczyszczających oraz odciążających nasze ciało i umysł. Zmiana naszych złych nawyków żywieniowych – na smaczne i zdrowe odżywianie, da nam nie tylko poczucie satysfakcji, ale przede wszystkim poczucie bezpieczeństwa i stabilizacji. Przed zrobieniem generalnego porządku usuwamy “śmieci”, które przeszkadzają nam wprowadzić długotrwały ład i porządek.

Dieta profilaktyczna

Jak się odżywiać by uniknąć wielu chorób i dolegliwości związanych ze spożywaniem pokarmów wysokoprzetworzonych? Leczenie farmakologiczne można wspomóc przez odpowiednio dobraną, indywidualną dietę. Każda dolegliwość jest związana ze złym funkcjonowaniem naszych organów wewnętrznych, a przede wszystkim układu trawiennego. Wymaga to ułożenia specjalistycznej diety leczniczej dopasowanej do danej dolegliwości czy stanu chorobowego.

Diety w chorobach dietozależnych

Zdrowie to podstawa, a jak wskazują badania 80% chorób powstaje na tle niewłaściwego żywienia. Większość z nich można kontrolować za pomocą farmakologii, ale za nim się ją rozpocznie warto zadziałać odpowiednio skomponowaną indywidualną dietą.

Diety dla kobiet w ciąży i po porodzie

Rozsądną decyzję o zajściu w ciążę jest wcześniejsze skonsultowanie się z ekspertem od dietetyki leczniczej. Podczas wizyty postawię wstępną diagnozę, która będzie dotyczyła szczegółowego żywienia przed, w trakcie ciąży oraz po porodzie. Ustalimy jakie produkty spożywcze będzie zawierała Twoja dieta. Jak przygotować szybko lekkostrawne i wysokoenergetyczne posiłki? Jak łączyć produkty w jednym posiłku? Jak po porodzie znaleźć dla siebie czas i odpoczynek.