DOSTĘPNE DIETY

Zachęcam do zapoznania się z pełną ofertą dostępnych diet

DIETA ODCHUDZAJĄCA

Wiele osób wyrządza sobie nieświadomie krzywdę przy wyborze diety, ponieważ kieruje się przede wszystkim emocjami takimi jak: pośpiech, brak decyzyjności, czy natarczywymi reklamami w telewizji, internecie lub prasie. Przygotowując odpowiednią dietę często nie zwraca się należytej uwagi na sposób przyrządzania produktów do spożycia (surowe, czy gotowane, świeże, czy mrożone), lekceważy się wiek pacjenta, który odgrywa istotną rolę przy zalecaniu właściwej diety. Równie ważna jest pora roku, w której rozpoczynamy dietę, praca, którą wykonujemy oraz czynności jakie codziennie musimy zrealizować.

DIETA DLA OSÓB, KTÓRE CHCĄ PRZYTYĆ

Niedowaga to równie poważny problem co nadmiar kilogramów. Najlepszym sposobem, żeby określić czy masa ciała jest odpowiednia, jest wskaźnik BMI. Jeśli wynik nie przekracza 18,5 to oznacza, że masz niedowagę i w tym momencie podpowiem Ci  jak możesz sobie pomóc!

Dieta na przytycie powinna być bogatoenergetyczna i bogatobiałkowa. Wychudzenie jest bowiem spowodowane niedoborem energii i białka. Żeby przytyć, trzeba szukać zdrowych kalorii w pożywieniu. Zalecenia dla diety na przytycie uwzględniają produkty zwane „zdrowymi bombami kalorycznymi”, a nie jak niektórzy myślą tłuste i niezdrowe posiłki typu fakt- food które zawierają mało wartości odżywczych a kryją w sobie jedynie tłuszcze trans.

DIETA DLA SPORTOWCÓW

Konsultacja dietetyczna to linia startu, na której ustalone zostają cele terapii dietetycznej. Na podstawie oceny indywidualnych preferencji wybrane zostają optymalne metody postępowania. Szczegółowy wywiad żywieniowy i personalny oraz ocena bieżącego sposobu żywienia wskazuje, w jakim punkcie się znajdujesz. Standardowo, podczas pierwszej wizyty wykonane zostają podstawowe pomiary antropometryczne, w tym masa ciała i wzrost, oraz specjalistyczna analiza składu ciała, która informuje o zawartości masy mięśniowej i tkanki tłuszczowej. Każda konsultacja obejmuje także elementy edukacji żywieniowej, mającej na celu zwiększenie świadomości przy samodzielnym komponowaniu zdrowej diety.

 

Sportowiec wyczynowy to osoba o szczególnych potrzebach żywieniowych. Wraz ze wzrostem intensywności treningów rośnie zapotrzebowanie na energię, białko, witaminy i sole mineralne. Konsultacja dietetyczna skierowana do tej grupy osób koncentruje się na zagadnieniach związanych z uprawianiem sportu w sposób wyczynowy. Przedmiotem konsultacji są zasady żywienia okołotreningowego, modyfikacji diety w zależności od fazy mikrocyklu treningowego (tj. przygotowawczego, przedstartowego i startowego) oraz wpływ niedoborów żywieniowych na zdolności wysiłkowe. W ramach konsultacji wyznaczone zostają cele oraz szczegółowy plan postępowania, dostosowany do indywidualnych potrzeb zawodnika.

Osobom uprawiającym sport rekreacyjnie często wydaje się, że nie mają potrzeby modyfikacji diety. Analiza tygodniowych planów treningowych sportowców amatorów niejednokrotnie wskazuje jednak, że objętość i intensywność treningów jest na tyle wysoka, że są to grupy osób o specjalnych potrzebach żywieniowych. Prawidłowe odżywianie, niezbędne dla zachowania zdrowia musi uwzględniać poziom aktywności fizycznej. Sprzyja to utrzymaniu prawidłowej masy i składu ciała. Właściwy dobór posiłków okołotreningowych gwarantuje maksymalne wykorzystanie czasu poświęconego na aktywność fizyczną, co wpływa na wzrost kondycji fizycznej, poprawę stanu zdrowia i samopoczucia. Konsultacja dietetyczna dostarczy cennych wskazówek dla planowania racjonalnego modelu żywienia dostosowanego do trybu życia.

Prawidłowy jadłospis to połowa sportowego sukcesu

Osoby aktywne fizycznie powinny zwrócić szczególną uwagę na swój sposób żywienia. Prawidłowa dieta gwarantuje bowiem pokrycie zapotrzebowania na energię, białko, składniki mineralne i witaminy. Jednocześnie zabezpiecza organizm przed zmęczeniem i zapewnia prawidłową regenerację po treningu.

Dla sportowców wyczynowych niezwykle ważne jest dostosowanie jadłospisu do aktualnej fazy cyklu szkoleniowego. Inna jest specyfika żywienia w poszczególnych okresach, tj. treningowym, roztrenowania i zawodów. Zawodnicy tej klasy nie mogą pozwolić sobie na niedobory lub nadmiary składników odżywczych, w tym mineralnych. Nieprawidłowa dieta negatywnie wpływa na wyniki sportowe. Indywidualnie skomponowany jadłospis zapewni prawidłowe odżywienie organizmu oraz pozwoli na bardziej racjonalne planowanie codziennego menu.

DIETA WZMACNIAJĄCA I OCZYSZCZJĄCA

Po wielu latach nieodpowiedniego odżywiania nasz organizm potrzebuje prostych i skutecznych technik oczyszczających oraz odciążających nasze ciało i umysł. Zmiana naszych złych nawyków żywieniowych – na smaczne i zdrowe odżywianie, da nam nie tylko poczucie satysfakcji, ale przede wszystkim poczucie bezpieczeństwa i stabilizacji. Przed zrobieniem generalnego porządku usuwamy “śmieci”, które przeszkadzają nam wprowadzić długotrwały ład i porządek.

DIETA PROFILAKTYCZNA

Jak się odżywiać by uniknąć wielu chorób i dolegliwości związanych ze spożywaniem pokarmów wysokoprzetworzonych? Leczenie farmakologiczne można wspomóc przez odpowiednio dobraną, indywidualną dietę. Każda dolegliwość jest związana ze złym funkcjonowaniem naszych organów wewnętrznych, a przede wszystkim układu trawiennego. Wymaga to ułożenia specjalistycznej diety leczniczej dopasowanej do danej dolegliwości czy stanu chorobowego.

DIETY W CHOROBACH DIETOZALEŻNYCH

Zdrowie to podstawa, a jak wskazują badania 80% chorób powstaje na tle niewłaściwego żywienia. Większość z nich można kontrolować za pomocą farmakologii, ale zanim się ją rozpocznie warto zadziałać odpowiednio skomponowaną , indywidualną dietą.

Dieta specjalistyczna (w chorobie lub chorobie dietozależnej) jest to jadłospis opracowany na 7 lub 14 dni, skierowany głownie do osób ze schorzeniami, w których zalecenia żywieniowe są szczególnie wymagane.

Diety specjalistyczne obejmują:

  • Choroby układu pokarmowego
  • Żywienie po zabiegach chirurgicznych
  • Leczenie żywieniowe – kliniczne
  • Leczenie dietetyczne w chorobach układu moczowego (kamica, zapalenia nerek, niewydolność nerek)
  • Żywienie w chorobach metabolicznych (cukrzyca, otyłość, wychudzenie, dna moczanowa, hiperlipidemia czyli podwyższony poziom cholesterolu i/lub trójglicerydów)
  • Żywienie w chorobach układu krążenia
  • Żywienie w chorobach nowotworowych
  • Żywienie w alergii pokarmowej
  • Dieta przy zespole złego wchłaniania – celiakia, nietolerancje pokarmowe
  • Żywienie w wybranych chorobach neurologicznych
  • Zatrucia pokarmowe, biegunki, zaparcia
  • Zespół jelita drażliwego
  • refluks
  • cukrzyca, insulinooporność
  • choroby autoimmunologiczne: Hashimoto, łuszczyca, RZS, wrzodziejące zapalenie jelita grubego, choroba Leśniowskiego-Crohna,
  • niedoczynność i nadczynność tarczycy
  • zespół policystycznych jajników PCOS

Jadłospis przygotowuję na podstawie przeprowadzonych wcześniej badań  i/lub wg zaleceń lekarza prowadzącego.

Diety w schorzeniach wymagających ścisłych modyfikacji żywieniowych, takich jak choroby nerek, schorzenia układu pokarmowego lub żywienie po zabiegach chirurgicznych przygotowywane są wyłącznie na podstawie konkretnych zaleceń lekarskich co do preferowanego rodzaju i składu diety.

Jadłospis jest zbilansowany i zawsze dopasowany do indywidualnych potrzeb i preferencji pacjenta.

 

DIETY DLA KOBIET W CIĄŻY I PO PORODZIE

Jeśli planujesz zajść w ciążę, zasady prawidłowego żywienia zastosuj od zaraz. Nie czekaj, aż test ciążowy pokaże wynik dodatni. Sposób odżywiania kobiety w okresie poprzedzającym ciążę , podczas jej trwania a następnie podczas karmienia piersią ma bardzo duże znaczenie dla zdrowia dziecka w ciągu całego jego życia!

Niezmiernie ważne jest, aby kobiety planujące ciążę, najlepiej od trzech do sześciu miesięcy przed spodziewanym poczęciem, zmieniły tryb życia i przestrzegały zasad prawidłowej, zbilansowanej diety.

Niezwykle ważne w tym okresie jest wprowadzenie odpowiednio skomponowanej i optymalnie zbilansowanej diety, która będzie korespondowała ze zwiększonym zapotrzebowaniem kobiecego organizmu na składniki odżywcze, mineralne oraz witaminy. To właśnie w tym okresie są one kobiecie szczególnie potrzebne, często w większych ilościach . Tym bardziej, że z tych składników odżywczych korzystają oboje – mama i dziecko.

Bywa też, że w czasie ciąży u kobiety pojawiają się dolegliwości ze strony układu pokarmowego. Przyszłe mamy miewają mdłości, zgagę, zaparcia.

Jeśli borykasz się z tego typu niedogodnościami, zapraszam do mojej poradni żywieniowej w Kielcach, Ostrowcu lub w Starachowicach. Podpowiem Ci jak sobie z nimi radzić. Czy wiesz, że można je złagodzić stosując „żywieniowe triki”? Chętnie tymi informacjami podzielę się właśnie z Tobą!

Pomagam również we wszelkiego rodzaju problemach zdrowotnych w okresie ciąży. W przypadku cukrzycy ciążowej czy anemii – odpowiednio zbilansuję Twoją dietę. Wszystko po to, by poprawić wyniki Twoich badań i zapewnić Ci dobre samopoczucie, a dziecku prawidłowy rozwój.

Bazuję zarówno na swojej wiedzy, jak i  doświadczeniu– jestem nie tylko dietetykiem, ale i prywatnie – mamą. Przeżyłam już wiele i chętnie się tą wiedzą podzielę.

Ułożę specjalnie skomponowany dla Ciebie plan żywieniowy, który pomoże Ci uporać się z tymi powszechnymi w tym szczególnym okresie dolegliwościami. Uchylę rąbka tajemnicy i pokażę „żywieniowe triki”, które złagodzą te dokuczliwe objawy.

Przyjdę również z pomocą dla mam karmiącym – dla nich także  przygotuję odpowiednio zbilansowany program żywieniowy. Dzięki temu będziesz mogła wrócić do przedciążowej formy. Pomogę Ci schudnąć po porodzie. Przywrócę świetność Twojej figurze po cesarskim cięciu. Zbilansuję dla Ciebie specjalną dietę, która będzie uwzględniać zmiany hormonalne (jakie zachodzą w ciele kobiety po urodzeniu dziecka). Także karmiąc niemowlaka piersią już możesz zacząć dbać o powrót do formy i figury sprzed okresu ciąży.

Odchudzanie po porodzie powinno przebiegać zgodnie z ułożonym, zaplanowanym programem, pod okiem  dietetyka i musi uwzględniać fakt, czy karmisz naturalnie czy butelką. Przygotuję dla Ciebie  plan odchudzania po ciąży. Skomponuję także odpowiednią dietę po cesarskim cięciu. Przyjdź do mojej poradni żywieniowej, a przekonasz się, jak można szybko schudnąć po porodzie!

Tak ułożę jadłospis, by korespondował  ze zwiększonym zapotrzebowaniem Twojego organizmu na składniki odżywcze niezbędne podczas laktacji. A Ty w tym czasie zaczniesz zdrowo chudnąć 🙂

Scroll to top